Är du på rätt spår?


"Action is the
foundational key

to all success"

Pablo Picasso

Är du på rätt spår?

Jag brukar fråga mina kunder: Ser du till att det händer eller ser du på när det händer?
De flesta vill vara en person som ser till att det händer. Men som egenföretagare med många järn i elden, är det lätt att låta alla måsten ta överhand och fastna i rutiner som fungerar MEN som inte utvecklar ditt företag.

Nyckeln till att få saker att hända är planering. Du känner säkert igen situationen med kompisen som säger – Vi måste ses!
Men ni bokar inte in en träff ... och 3 år senare när ni springer ihop med varandra på gågatan, utspelas exakt samma scenario.

För att få saker att hända måste du avsätta tid för det. Du behöver ha en blockad tid i din kalender när telefonen kanske är avstängd och dörren förhoppningsvis låst, så att du kan fokusera fullt ut på uppgiften du har framför dig.

Du kanske behöver ringa ett säljsamtal, planera dina marknadsföringskampanjer, sätta nästa års budget eller kontakta en ny leverantör. Vad det än är du behöver få gjort för att ditt företag ska utvecklas, behöver du se till att det händer!

Hemligheten för att få saker gjorda är att få till en realistisk planering av dina dagar. Realistisk planering anser jag handla om att du inte planerar in varje minut, utan att det finns luft för oförutsedda händelser. En kund blir sen, en god vän ringer och är pratsugen eller du kanske bara behöver en extra stund för dig själv för att ställa om mellan två olika arbetsuppgifter.

Personligen gillar jag att avsluta min vecka med att gå igenom nästa veckas planering. Att se över mina inplanerade möten, vad jag behöver producera och när ska jag lägga in återhämtning i form av vila, träning eller promenader.

Tänk på att fiskar noterar inte vattnet de simmar i. På samma sätt noterar inte människor som ständigt stressar stress. Därför vill jag slå ett slag för god planering. Planering som gör att du får saker gjorda MEN även gör att du får in livsviktig återhämtning i ditt liv.

Jag föreslår att du börjar med det redan idag!

Ha en fin vecka, Ulrica 🤗

Vem är din idealkund egentligen?
Målgruppen är A och O

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!

Lämna en kommentar