Synar du bluffen?

bluff

"Integrity is doing the right thing, even when no one is watching."

 C.S. Lewis

 

Synar du bluffen?

I en tid där sociala medier svämmar över av löften om snabba framgångar och hisnande resultat står du inför en utmaning: Hur kan du som företagare skilja dig från bluffarna och istället erbjuda verkligt värde till dina kunder? Hur kan du förbättra dina kunders förtroende genom att sälja faktiska värden, inte tomma löften?

Digital försäljning ökar i ett rasande tempo, vilket är helt naturligt. Jag vet inte hur du känner men personligen blir jag helt matt av dessa kampanjer eftersom de 1. Ofta påminner om varandra med liknande formuleringar och identiska upplägg. 2. Lovar guld och gröna skogar. En konsult skriver att en av mina kunder omsatte 300 000 kr första månaden efter min kurs. Och vad har det med saken att göra? Jag har haft en kund som omsatte 2 miljarder med 200 000 kr i vinst, MEN det betyder inte att någon av mina andra kunder någonsin kommer att göra det…

Har du själv blivit besviken på ett köp du gjort? Jag vill slå ett slag för att sälja värden istället för tomma löften. Fortsätter utvecklingen i samma riktning tror jag att våra kunder i allt högre utsträckning kommer att bli allt mer återhållsamma med sina köp, eftersom de har blivit besvikna på sina köp en gång för mycket.

Vi står inför en tid där våra kunder inte bara söker en produkt eller en tjänst, utan helhetsupplevelser som överträffar deras förväntningar. Kommunikation är svårt, men om du gör det du kan för att skapa information som är lätt att förstå och strävar efter att vara begriplig, kommer fler att veta vad du faktiskt erbjuder och dessutom ha rätt förväntningar för sitt köp. 

Genom att konsekvent sträva efter att vara tydlig och leverera mer än vad som förväntas, skapar du inte bara nöjda kunder, utan du bygger också långvariga och hållbara relationer. Det kommer du att vinna på i det långa loppet.

Jag önskar att fler vill skapa trovärdig kommunikation kring sina företag och kampanjer. Låt oss gemensamt höja ribban och arbeta tillsammans för ärligare kommunikation. På så vis formar vi inte bara mer business, utan vi skapar minnesvärda upplevelser som varar.

Tack för att du är en del av Zynligts gemenskap och för ditt engagemang för värdeskapande som är viktigt på riktigt.

Varma hälsningar från ett vintervitt Östersund, Ulrica

Nyttja dåliga tider till utveckling
Hjälp dina kunder i tuffa tider

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!

Lämna en kommentar