Syns du?

Creativity
is intelligence
having fun

Winston Churchill

 

Syns du?

Många företag kämpar med sin marknadsföring. Ofta berättar mina kunder att de tycker att det är svårt och vet oftast inte var de ska börja. Därför gör de ingenting och det är nog det sämsta du någonsin kan göra.

Det finns en anledning varför de stora företagen lägger enorma summor på marknadsföring:

Syns du skapar du igenkänning > känner kunderna igen ditt varumärke känner de sig trygga > känner kunderna sig trygga får de förtroende för ditt varumärke > har de förtroende för ditt varumärke är kunderna mer villiga att handla.

Vill du sälja mer, ska du alltså synas mer!

De senaste åren har det utvecklats många bra marknadsföringslösningar, som dessutom inte kostar någonting eller i alla fall väldigt lite. Men även i marknadsföring gäller det att inte lägga alla ägg i en korg. Genom att kombinera flera olika kanaler och köra samma kampanj på fler olika ställen, så kallad integrerad marknadsföring, får du bättre effekt.

Eftersom det är lätt att fastna i gamla hjulspår, kommer här liten påminnelse om dina olika möjligheter att synas till en liten kostnad.

Din hemsida är en perfekt bas för din kommunikation. Här kan du förklara vad du erbjuder och argumentera för dina erbjudanden i kombination med fina bilder för att stärka din grafiska profil. För att företagets hemsida ska bli mer levande kan du blogga eller lägga upp nyhetsbrev, formulär till kurser eller en freebie och du kan länka till dina sociala medier eller intressanta webbsidor.

Nyttja dina sociala medier fullt ut genom att göra grundarbetet med ett bra upplägg med kortfattad och korrekt information. Du kan göra inlägg, filmsnuttar, livesändningar och händelser. Glöm inte bort finesser som höjdpunkter på Instagram eller möjligheten att lyfta intressanta artiklar på LinkedIn. Samarbeten i sociala medier är ett annat smart sätt för att nå ut till fler.

Komplettera med andra sätt att synas på som till exempel visitkort med QR-kod, A4 blad att sätta upp på informationstavlor, nätverka, pressreleaser, pop-up butik, öppet hus för stamkunder eller nya kunder, uppseendeväckande skyltning i ditt skyltfönster, lappar att sätta på bilar på parkeringar och gatan eller dela ut på stan…

Ha en härlig sommar, Ulrica ☀️

Har du rätt rutiner för ditt företagande?
Landa mjukt i hängmattan i sommar

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!

Lämna en kommentar